måndag, oktober 24, 2005

Jag älskar Oprah

Jag vet.. man kan fnysa åt Oprahs talkshow... lite tantigt, löjligt att sitta och se värsta amerikanska dravlet, sk daytime television men jag ÄLSKAR hennes show. Jag är så lycklig att vi nu har alla tv3 (Norsk Svensk, Dansk och 3+) så att jag kan se hennes show over and over and over again...
Idag var det om Tsunamin och 2 svenskar var med och berättade om deras upplevelse på Sri Lanka.... man fick grina...

Min dag idag har varit som följer:
7.00 Julia vaknar och vill upp, jag lagar välling till båda barnen, klär och fixar iväg dem med min sambo som åker på jobbet.
8.00 Frukost i lugn och ro med Nyhetsmorgon som sällskap.
Plugg
Oprah show
Plugg
12.00 Lunch (gröt och laxmacka)
Promenad 40min
Plugg
Oprah show
Plugg
Middagsfix
16.30 Hämta tjejerna från dagis
Middag med familjen: Lax och potatis
Bolibompa, vika tvätt, städa, diska bort
19.30 välling, läsa bok och sänggående för barna
20.00 Mariatid = Tv eller tidning och kaffe i soffan.
Alla dag är ju inte så här. Ibland måste jag ju handla... eller åka till skolan.

Inga kommentarer: