onsdag, juni 07, 2006

Ohoj vilket vackert väder!

Äntligen lite sol. Det är kallt men om man biter ihop kan man ha kortärmat och solen har lyst så vackert hela dagen. Jag har fått disponera dagen som jag velat eftersom R har jobbat och barnen varit på dagis.
Jag drack morgonkaffet ute på gräset och läste tidningarna, sen har jag gått runt i våran "trädgård" (det kanske inte kan kallas det än men det är vad den ska bli) och inspekterat växterna, vattnat och bara njutit av tystnaden. Inga barn, inga grannungar... bara jag och naturen... visst märks det att jag börjar bli medelålders....... lyssnar på P1 och pular i trädgården som hobby- är det bevis nog??
Jag har varit till stan en sväng, köpt nya trekvartsjeans och varit på handelsträdgården och köpt krukor, jord och plantor- fuchia, millionbells, tomater, gurka, blomstertobak, dalia, silverek och en Norrlandsshersmin. Dags att plantera med andra ord.
Ååå vilket vackert väder... solen skiner idag.

Inga kommentarer: