tisdag, december 19, 2006

Recept och boktips

Har just avslutat boken Fågelbovägen 32 av Sarah Kadefors. Jag minns henne främst som radiopratare och hade förväntningar på hennes skrivande så tillvida att jag trodde boken skulle vara lite småkul och fyndig. Det var den inte. Jag tyckte väl att den var bra och den var svår att lägga ifrån sig men den gav mig sån där ångest eller obehag som man kan få av svensk film som tex Familjehemligheter.
Karin som är huvudperson i boken är inte särskillt omtyckt av någon, känns det som, inte av sina barn och inte på jobbet och det berörde mig rätt illa och framkallade lite obehagskänslor.
Så boken är definitivt bra men ingen feelgoodbok som jag brukar tycka om att läsa när man är lite lagom trött på vardagskvällarna.

L kom förbi med en snygg julgrupp till oss ikväll. Visst var den fin. Den pryder vardagsrumsbordet. Och jag har nya vepor i rött linne som jag köpt på Åhlens.












Om du har en stund över, klicka runt på coop:s roliga sida där de ger tips på hur man uppdaterar sitt julbord. Jag hittade recept på baklava, pan forte och citronkanderade mandlar som lät jättespännande.
Jag vet- jag måste gå och sätta mig vid lagböckerna igen men det är så svårt att hålla sig kvar där... jag draaaas mot datorn och tv hela tiden.... som en osynlig magnet....

1 kommentar:

Kerstin sa...

Åh, jag är lite svag för julgrupper. Din var superfin ju. Tack för tipset angående Coop - ska kolla in det. Puss.