torsdag, december 07, 2006

Nya listor

Tänkte på en grej
Ni vet såna listor man får via mailen från nån kompis med frågor där man ska svara och skicka vidare? Det är ofta frågor typ: FAVORITSPORT?
HÅRFÄRG?
SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG??

Det känns som om de där listorna är gjorda av människor i en något yngre generation... jag har ofta tänkt att jag skulle vilja ha en annan sorts frågor- för lite mognare vänner. Jag kan tänka mig frågor som: Betalar du Tv-licens eller Sopsorterar du? Hur ofta har ni 6?
Det skulle väl bli en mer relevant och intressant lista för vår generation?!

Kommer ni på fler bra frågor?

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Betalar du på kredit?
Hur mycket skänker du till välgörande ändamål?
Hur många par skor har du?
Kan du virka? (hehe)
När bytte du däck själv senast?
Vad röstade du på i valet?
Har du anlitat svart arbetskraft? Vad?
...fast jag bojkottar numera alla enkäter!! :-)

Anonym sa...

Hur många timmar sover du om natten?
Vilka tidningar prenumererar du på?
Vilka tidningar hinner du aldrig läsa som du prenumererar på? ; )
Hur många timmar egen tid hinner du ha i veckan utan barn eller hemmajobb?
Hur ofta går du ut och dricker drinkar med dina vänninor?
Sedan vilken ålder började du huxflux bli bakis?
Gillar du att städa?

jaaa..det var några...=) Kram!

Maria sa...

Ja vilka bra förslag. Jag tror att om man skulle få en sån lista skulle den vara intressant att läsa och kul att fylla i. Eller hur!