måndag, december 04, 2006

Regn och rusk

Det går inte att beskriva vädret nu. Det är för hemskt. Bara mörker mörker och regn regn. Varför stannade vi inte i Thailand? Vad har man här att göra? Jag får inte ens julstämning. Skulle vija klä en gran ute på gården men då ska man spätta ner den i gräsmattan- hur kul är det?
Var på Brio leksaker idag och införskaffade några paket åt barnen. Det kommer att bli dyrt i jul- med alla dessa dyra barbiedockor, Bratz, My Scenedockor etc... de går på mellan 200-400kr st och är jättefina men ack så dyra och snart är alla smådelar i damsugaren iallafall.
Min man och jag har enats om en gemensam julklapp till familjen och då pratar vi inte plasmaskärmar och 43tums apparater utan en vanlig hederlig Sodastream- inte för att vi behöver eller ämnar att dricka mer läsk utan för att vi gillar kolsyrat vatten - det är det enda vi dricker förutom vin och öl förstås. Så det blir det iår.

Imorgon- IKEA med mamma= mera konsumtion. What can I Say- its hard work!

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja, dagens ungar nöjer sig ju inte med kottar och tändstickar. Hahaha. Kram :)

Maria sa...

Nej och inte mammorna heller HeHe. Det är bara att erkänna- det är jag som vill ha Bratzdockan ;-)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Men Ikea så kul! Första besöket i Haparanda? Måste ungarna ha så många dyra presenter dårå? Våga vägra! Eller slå in många pyttesmå istället. Lite coolt med soda streamer. Låter som ni har samma väder som vi. Tjipp!

Maria sa...

Linda: Nej det måste de inte och kommer inte att få heller. Eftersom vi bygger ut och E ska få ett nytt rum så blir det ju att handla till det så hennes julklappar får lov att bli "tråkiga" saker som lampor och mattor och sånt. Men hon är ingen som kräver eller förväntar sig mkt. Det har vi tagit ur dem..;-)

Anonym sa...

Kul det där med Sodastreamer. Har jag inte tänkt på........men ska börja med det. Jag släpar hem litervis av kolsyratvatten från affären. Ha det bra! Anna