onsdag, april 11, 2007

Krokodilbad- någon?

Läste på AB om en familj som tippade i vattnet när de åkte båt i Everglades och det påminner mig förstås om när vi var där för 3 år sen. Vi åkte bil genom Everglades träskmark från Fort Myer till Key West och tog en tur med en sån där träskbåt för att få se alligatorer och annat mojsigt. En fåordig indian körde oss runt i träsket och letade upp alligatorer som vi fick fota och filma och så tog han oss till en slags flytande ö där man kunde handla indianhantverk och mat och gå på en gång byggd på pålar för att kika på ormar och sånt i buskarna. Jag som har fobi för flygande insekter tyckte det var lite väl läbbigt ibland. Jag var glad när vi kom tillbaka till bilen kan jag säga. Vi tippade dock inte.

Annars kan jag rekomendera dokumentären Nunnan som man kan se på svt.se samt Leende guldbruna ögon som också kan beskådas där. Båda intressant och bra fast av helt olika skäl.

Läser just nu El Choco om den svenske killen som åkte fast när han skulle smuggla knark ut ur Bolivia och hamnade i ett av landets mest ökända fängelser. Läs den- mkt spännande!

Ska jag förtsätta se Lost eller inte? Jag börjar inse att det är en slags evighetsserie som Arkiv X var. Det tog ett bra tag innan jag insåg att jag aldrig skulle få veta vad det var som Cancerman höll på med. Nu känner jag en liknande känsla med Lost.... de kommer nog aldrig att få åka hem....

Har beställt kläder från Laredoutes märke Tallisime som har större storlekar och är skärskilt anpassade för folk med former. Det är verkligen en chansning för jag upplever ofta att större storlekar inte alls passar mig som är kort. Kläderna blir för stora på ett konstigt sätt vilket är synd för bla Åhlens har så fina "plus" kläder men de går fetbort för mig...jag är inbetween sices kan man säga. Jag kan ju ha "vanliga" kläder för det mesta men upplever ibland att vissa modeller inte funkar men så är det säkert för alla, även för smala.
Jag återkommer med rapport när kläderna anlänt.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag köper alltid fel storlek på byxorna. Jag är snart 35 och lär mig aldrig.