onsdag, juli 25, 2007

Man kan inte klaga

Hej igen. Nu har min gube semester så vi försöker göra somriga familjegrejor. Vi har varit på bröllop, haft sleepovers med kompisar, varit på leos lekland när det regnat, sovit i tält och åkt båt och badat när det varit varmt. Givetvis har vi hunnit med lite fix på tomten också.

J har varit hos mormor och morfar sen i Söndags och säger att hon inte vill hem... men nu kommer hon imorgon och vi längtar...

Några bilder från senaste veckorna:



Eftermiddagskaffe som bestod av mitt eget "recept" nämligen morotskakor med skivade jordgubbar på. Väldigt gott!!!






När E hade kompisarna på sleepover så blev det en del bad och vattenkrig. Här softar de med ett glas kall saft i solen.





När vi var på vår båttur med övernattning i tält så blåste det rätt rejält på vägen ut. Vi blev dyngsura och all vår packning också så vi gick i land på "Rövarn" och gjorde upp eld, torkade kläder och kokade kaffe. Här finns en Karta för den som är intresserad (pdf-fil)




På kvällen hittade vi en jättefin badvik på "Degerö börstskär" där vi beslutade oss för att övernatta. Här har vi satt upp tält och börjat laga mat på murrikan. Det var barnens första natt i tält och de sov gott- värre var det för oss vuxna ;-) Jag vet inte om det blir nån mer tältövernattning för min del. Jag sov inte en blund!

Åh vad det är härligt med sommar!!!


Inga kommentarer: