söndag, augusti 26, 2007

Uppdatering efter helgen.
Regnet har öst ner men trots detta var vi på den årliga höstmarknaden vid Strömsundhemmet där man säljer hantverk, lokalodlade grödor och annat fint. En mer genuin marknad en den man besöker övriga sommaren där det mest finns en massa krafs (eller crap ) i mitt tycke. Nu köpte jag istället lokalproducerad fårost, youghurt av grekisk typ samt ägg från frigående höns. Härligt - och gott förstås.
Vi åkte till mina föräldrars stuga där herrarna börjat bygga på en liten gäststuga där vi och andra kan övernatta när man hälsar på. Det blir toppen. Vi åt surströmming till middag och det var vääääldigt gott.
Vår yngsta dotter är lite snuvig så eftersom hon ändå inte kan vara hos dagmamman då och hon verkligen ville stanna hos mormor så lät vi henne göra det. Så jag hämtar henne på några dagar.

Nu har jag försökt röja i hemmet, tvätta och även surfat runt och upptäckte just att min vän Linda väntar TVIIIIIIILLLINGAR!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ som i awsome.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

:-D Jag ville gärna spara en liten överraskning åt dig!! Men visst är det helt otroligt att ägget DELADE sig!! BAH!