söndag, september 25, 2005

Datahaveri är inte kul

Jag har inte uppdaterat min blogg på flera dagar- skandal! Anledningen till det är ett datahaveri. Nånting blev vajsing med datorn i tisdags så sen dess har det varit ominstallationer och annat tjorv.
Men nu har vi fixat den någolunda men allt sånt tar tid och det är svårt att få sitta ifred när man har en ettåring som trycker på powerknappen i tid och otid. Den knappen är inte smart placerad utifrån en barnfamiljs perspektiv!
Och appropå barn så har den här helgen gått till min historia som en av de jobbigaste... vi har varit hemma hela familjen och inte haft så mycket på agendan men ändå har det varit kaos hela tiden. Vi har en ny tv att meka med, datorn att uppdatera och en dreambox att installera. Och så middagsgäster igår Lördag. Inte så mycket projekt alltså men ändå...Det har varit för gormigt och stressigt- inte kul för barnen och inte för oss. Jag nästan längar tills veckan kommer så det blir lugn och ro igen! (Fatta- det trodde jag aldrig att jag skulle känna men nu förstår jag folk som säger att de åker till jobbet för att få vila.) Man ska inte ha så många projekt på gång med en ettåring och en 4åring- det är klart. Ändå har jag försökt sänka ribban och köpt halvfabrikat mmdvs inte haft allt hembakat och hemgjort när vi har gäster som jag eg skulle vilja... men tydligt är att man får sänka ribban ytterligare för jag känner att det inte funkar med familjen när man har för mycket "måsten" under helgen.
Är det bara jag som brottas med detta?

Dreamboxen är nu installerad och man får ju sjösjuka när man bläddrar i kanallistan. Hur ska jag hitta mina favoritprogram bland alla dessa kanaler??? Jag är mycket intresserad att se vad Tv3 har att erbjuda i "dokumentär-väg" och nån ny serie kan alltid vara kul, men annars är det bara to much... Men min sambo som älskar att mekla med paraboler och grejor är lycklig där ha sitter och är kung över remoten.
Få ser vad nästa projet blir för hans del. För jag tror det är själva meklandet som är grejen.
/M

Inga kommentarer: