söndag, september 18, 2005

En skön söndag

Jag har just börjat skriva i min första blogg, är inte så bekant med fenomenet, har bara läst några enstaka men har tidigare publicerat dagboksanteckningar på mina hemsidor. Jag tycker om att skriva och bli läst så detta forum borde passa mig perfekt.
Det är Söndag som sagt. Julia sover middag och Ellen sitter vid köksbänken och målar... prinsessor i rosa eller så målar hon på fingrarna.... Det har varit en skön helg. Vi har inte gjort så mycket och det är väl det som är det bästa... att få pula på utan att vara uppbokad på en massa aktiviteter... fast det är ju kontrasterna som förhöjer förstås så vi vill ju verkligen inte ha det så här lungt jämt.
Nå vem är jag och varför ska jag börja blogga då? Har jag nått att berätta som kan intressera ngn? Jag är en mamma på 36 höstar med sambo och 2 barn som bor i Norrbotten och läser till beteendevetare på universitetet. Min blogg kommer säkert att handla en del om mödor och våndor med att ha barn, och hur man försöker få den berömda vardagen att gå ihop. Jag är inte så samhällsengagerad men tycker om att prata om mediaföreteelser och kultur och nöje så det är sånt som kan tänkas slinka mer i mina bloggar.

Imorse såg jag lite flyktigt på Tv4 :s nya söndagsprogram. Gillade inte den nya panelen såvärst. Hade han Timell nått att säga överhuvudtaget? Inte en analys så långt ögat nådde. Så mycket bättre det var när Linda Skugge var med.
I förra omgången av programmet var det ett lite mjukare stuk och mer inredning/mode/nöje/kultur. Iår kör de med fler "hårda" nyheter vilket jag tycker är synd eftersom det inte skiljer sig så mycket från resten av veckans nyhetsmorgon. Vi får väl se hur det artar sig, jag lär titta i vilket fall...
Näe hurni- detta med att blogga var ju riktigt spännande. Det finns så mycket att ta upp. Bäst att fundera lite mer över en lätt lunch - vad sägs om bruschetta med feta och rödlök?!

Kram Maria

Inga kommentarer: