tisdag, februari 14, 2006

Alla Hjärtansdag


Hoppas alla får en bra Alla Hjärtans dag. Kom ihåg att man inte måste köpa saker för att fira denna dag. Det räcker med ett ritat kort eller baka en kaka. Själv har jag tänkt laga en god middag till familjen och avsluta med en god hjärtformad kladdkaka. Här är receptet men observera att jag fick dubbla gräddningstiden och det kanske beror på att jag hade frysta hallon.

Hallon och chokladhjärta 10bitar
100g smör
70 g mörk blockchoklad
2ägg
2½ dl socker
2dl mjöl
200g hallon
Smält smöret, bryt i chokladen och låt smälta. Vispa ägg och socker pösigt. Sikta ner mjölet omväxlande med chokladblandningen. Häll smeten i välsmord och bakplåtsklädd form. Lägg i hallonen och grädda 200grader i ca 20-25 min. Kakan ska vara lite kladdig i mitten.
Jag lovar att den kommer att uppskattas.

Inga kommentarer: