söndag, januari 28, 2007

Uppdate: helgen

Ja det var en ganska tung länk jag la ut och uppmanade oss att diskutera.. jag har inte orkat sätta mig in i det själv heller men jag förstår så mkt att det handlar om att man köper utsläppsrätter när man tex gjort en flygresa vilket gör att ngn annan, tex ett företag förlorar en utsläpprätt i samma summa?!?!? Jag är i allafall glad att en person som Johan är intresserad av miljöarbete eftersom han är en duktig företagare och innovatör och kanske kan komma på ett sätt att få miljötänket och ekonomisk vinst att bli förenlig.

Nå medans jag funderar mer på det där så kan jag berätta lite mer om helgen.
Fredagen började med Afterwork på Amfion och sedan Sweet Charity på Kulturens hus. Det var mitt första besök på stället och det lär bli fler. Föreställningen var suveränt snygg, proffsig och läcker även om storyn var lite tunn. Dansen var nog allra bäst. Vilken häftig koreografi!
Sen bar det av till Olivers In för lite dans-nykter sådan.

Lördag var det upp tidigt för E:s simskola och sen drog vi till IKEA på MAKENS förslag... men ack vi hade glömt en liten detalj... det var "löningshelg" och smockat med glada och köpsugna familjer... vi valde fel helg m.a.o men klarade oss hyfsat bra från utbrott och bråk-
tills vi kom till kassorna och jag skulle gå till leklandet med barnen eftersom de längtat hela rundan runt varuhuset. När vi kommer fram dit så visar det sig att J inte får gå in eftersom hon är 2år och man måste vara 3 för att försäkringen ska gälla...
Gissa om en liten tjej blev förkrossad. Det går inte att beskriva hur ledsen hon blev- hon förstår ju inte att hon kan vara för liten utan vill göra samma som E...
Hon la sig på golvet och skrek så det hördes flera mil... och folk tittade medlidsamt när hon låg på golvet och mamman svettades... pust.... jag lyckades få henne lugn genom diverse mutor och vi klarade oss ut ur varuhuset utan flera "tillbud". Men jag säger NO MORE- det var sista gången de såg IKEA på insidan på en sisådär 14 år- vilket jag inte heller tror de kommer att sörja. Jag känner mig också rätt mätt på stället. Kanske man nyttjar "Handla hemma" när det blir dags att beställa möbler till nya rummet.

Och den röda väskan: den funkade faktiskt ganska bra. Jag kanske säljer den efter nästa helg då jag ska och se CAROLA i Happis.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Nejje, vad trist att inte J fick gå med in! Jag tror inte ni behöver vänta 14 år, det kanske räcker med ett år till nästa besök. Eller?