onsdag, februari 28, 2007

Kloka ord enligt mig

Jag måste bara få citera Annika Dahlkvist blogg idag. Det var så bra skrivet. Har känt mig nere ett tag eftersom min kropp vägrar lämna ifrån sig några kilon och jag har försökt och försökt...
Ni ska veta att jag bantat sen jag var en veckorevyläsare och gick på deras fina bantningstips... och nu börjar jag gå över till Tara (och deras goda råd!)


"Det är bra för oss LCHF-are att vi kan stödja varandra i att äta på ett sätt så att vi blir friska, och ofta också går ner i vikt.
Vi ser runt om oss i samhället en kompakt mur av ogillande och fördömande mot oss som inte klarar av att äta enligt deras fettsnåla rekommendationer, som de anser att vi ska bli friska och smala av.
De säger att vi inte gör som de säger, utan vi äter en massa skräpmat som vi inte erkänner.
De säger att det inte handlar om karaktär, men sen tycks det göra det i alla fall.
Själva har vi fått upprättelse som människor när vi kommit på att vi kan kontrollera vårt matintag, om vi minskar på kolhydraterna och ökar på det naturliga fettet.
Det var inte oss det var fel på, utan kostråden som vi fått av de som anser att de vet bättre än vi.
De får gärna fortsätta att äta mycket kolhydrater och lite lättmargarin därtill, om de vill det, men vi tänker bli friska och smala på vår kost."
Skrivet av Doktor Dahlkvist

Inga kommentarer: