fredag, september 21, 2007

Fredag:
Har varit ledig med J. Skeppat iväg påsar till Röda Korset och återvinning. Försöker rensa upp i förrådet men det är så mycket.... pust....
Lånat Teri Hatchers "Rostat bröd" som jag ska börja med när jag slutfört "Den vita masajen" trilogin..
Hämtat E och hennes klasskompisar J och L från skolan och bjudit på glass och film.
Läst senaste Tara (jag vet att jag inte är 40 än men det är så skönt med modereportage med kvinnor som inte är 20....)
Har tagit ett glas rött och väntar på att klyftpotatis, älgbiff och sallad* ska bli färdigt. Sen blir det Idol 2007 och fredagsmys och sedan kanske en film när barnen lagt sig.

*Kan verkligen rekomenderar denna sallad som vi blev bjudna på hos V i Umeå. Hon satte jordnötter istället för solrosfrön och det blev supergott-osten och jordnötterna gifte sig bra:

1 ask gula körsbärstomater (250 g)
250 g frysta, tinade haricots verts
1 bit kvibille ädelost (140 g)
1 grönsalladshuvud
1 dl rostade salta solrosfrön
1 1/2 dl crème fraiche
1 msk olivolja
1 1/2 msk balsamvinäger
flingsalt och nymalen svartpeppar
Ur Buffé nr6 2007

Eftersom salladen är väldigt energi rik så kan man ju skippa potatis/ris/pasta så blir det GI vänligt.

R ska jaga i helgen och E ska till en kompis och sova över så jag och J får väl hitta på nått mysigt imorgon. Om det är väder ska jag täcka över jordgubbsplantorna (eller är det för sent?)

1 kommentar:

Anonym sa...

Den vita massajen är en hemsk kvinna. Hon verkar tro att massajerna behöver "den vite mannens kost" och ..ja du får läsa själv.