söndag, december 18, 2005

Söndagkväll

Nu har det varit mycket lucia, tomtar och jul må jag säga. Hoppas E och J fått riktigt mycket julstämning som man ska ha när man är barn. I tisdags lussade barnen för oss föräldrar och så fikade vi. I torsdags hade de sin egen julfest med tomte och klappar och i helgen var vi med på ytterligare en luciahögtid med fika och tomte. Idag åkte vi in till stan och gick på jukalendern i stadsparken. Jag hade heller aldrig sett den så det var kul även för mig. Vi myste på ett tag och åt sedan Kinamat och åkte sen förbi min bror och såg att de hade det bra. När vi kom hem fick vi främmande av svärföräldrarna som varit på julkonsert.

Nu sitter jag och läser om Svenska kyrkans ställningstagande i frågan om de ska viga homosexuella- det ska våran uppsats nämligen handla om så jag har en del intressant läsning att ta del av. Min egen åsikt är väl att Svenska Kyrkan skall välkomna alla som vill vigas oavsett sexuell läggning. De präster som vill utesluta vissa får bilda en egen "sekt"...Svenska kyrkan ska vara öppen för alla.

Inga kommentarer: