onsdag, april 26, 2006

"Barnlösa"

Barnen har åkt till mormor och morfar några dagar. Det är så konstigt tyst här och man känner att detta lugn bara är tillfälligt och onaturligt. Jag saknar mina underbara tjejer men njuter av att få städa i förrådet, baka mm i lugn och ro. Imorgon ska jag försöka vårstäda köket. Jag gruvar mig för alla lådor men det är skönt när det är gjort.
Har även lite skolarbete att göra. Tack och lov har vi ingen tenta detta moment men väl ett projet och en hemtentamen- men som tur var ett väldigt intressant ämnen så det ska nog gå bra.
Tentan vi hade i neuropsykologi var en annan femma- det kom EN fråga på tentan: Rita och beskriv hjärnans olika delar och dess funktioner.
Det är en hur stor fråga som helst och själv hade jag inte läst på just den delen så mycket så jag känner mig orolig att jag får göra om den.... isåfall i slutet på maj. Det blir min första omtenta i såfall så det ska jag väl överleva men ändå- inte kul. Jag är spänd på resultatet.
Annars har det inte hänt så mycket.. vi njuter av att snön smälter bort och det blir torrt på gården. Cyklarna har åkt fram och det känns vårligt och härligt. Jag har tyvärr inte haft lust att så ett endaste litet frö i år så jag blev SÅÅÅ tacksam när min kompis L ville lämpa över några plantor åt mig. Vilken tur! Och så ska vi köpa färdiga tomat och gurkplantor till växthuset. Enkelt och bra. Man ska inte göra det mer avancerat än det behöver vara - eller hur!?

Inga kommentarer: