tisdag, maj 30, 2006

Arbetssökande

Skrev in mig som arbetssökande idag. Skönt att göra det innan alla andra studenter rusar till AF på måndag... tyckte jag var smart så kan man ha klämdag hemma på måndag med barnen och hoppas på bra väder. Det är så kallt och trist just nu så blommorna vägrar att växa utan kryper ihop av kyla. Jag vill ha SOL OCH VÄRME nuuuuu!!!
Fick frågan om jag ville följa på en Birkakryssning till Tallin och Visby i Juli. JAaaa det ville jag men det passar inte riktigt med våra liv just då eftersom min sambo kommer att bygga på huset och mina föräldrar ska bort den helgen. Jag kan bara inte lasta redan hårt arbetande svärföräldrar med att ta hand om 2 barn också mitt i allt byggande... näe det går fetbort.
Men visst lät resan trevlig. En minikryssning i 3 nätter och 2 mysiga anhalter. Det skulle gå på ca 4000 inkl flyg och frukost och middag.
Nåväl vad vore en bal på slottet... jag är gärna hemma också för det är mitt i högsommaren och förhoppningsvis varma härliga dagar.
Jag är lite småförkyld och hängig -ska lägga mig och fortsätta läsa Mias hemlighet av L. Marklund.

Inga kommentarer: