tisdag, december 26, 2006

En julrapport

Så var julen "över" för denna gång. Vi fick iaf en vit jul här i Norrbotten. Snön kom den 23e på kvällen och gjorde så man fick den rätta julstämningen tillslut. Vi åkte till mina föräldrar på julafton och firade med dem och min morbror. Julbordet var det första för året för mig och det var givetvis jättegott. Jag höll mig till pappas goda lax och sillar och mammas goda hembakta bröd. Våra tjejer var väldigt uppspelta och rastlösa tills tomten kom. J hoppade upp i famnen på mig och var både rädd och glad på samma gång. Det blev massor av paket förstås även om vi sagt att vi skulle ligga lågt iår... så blir det visst alltid...

Juldagen började med att vi träffade min bror och hans familj och hade lite mera julklappsutdelning. Sen åkte vi till Rs familj och firade ännu en julafton med jättegott julbord med flera goda sallader och sillar och sen meeera julklappar åt både oss och barnen. Vi fick även en tavla som "bröllopspresent" av svägerskan med familj- en akvarell med marint tema som var väldigt fin. Svärmor hade massor av goda fikasorter och hade även gjort knäck och fudge så min mage stog i fyra hörn innan kvällen var slut.

Idag har vi bara tagit det lungt, det verkar som om E har feber men ingen förkylning. Hon har bara legat i soffan och sängen hela dagen stackarn. Jag och J har monterat ihop spisar och syntar som de fått i julklapp och hon har hållt igång bra hela dagen.

Ikväll gick en miniserie på danska tv3 om Tsunamin som var riktigt bra. Givetvis går tankarna till de som var med om den och miste anhöriga idag när det är 2 år sen det hände.
Imorgon ska min man jobba men jag och tjejerna blir hemma. Kanske jag gläntar på skolböckerna... vi får se...

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det låter som ni haft det bra i jul! Rolig bild på dottern! God fortsättning!

Fia sa...

Ja att det alltid blir så mycket juklappar fast man bestämmer att det inte ska bli det! Jag känner mig mätt efter julen och det fortsätter ju liksom bara. Idag har mamma, pappa och Danne varit här och ätit ännu mer. Danne är kvar över natten och i morgon bär det av till syrran i Pite. Tack för det jättefina julkortsmailet! Vi har inte skickat nåra julkort heller och kameran är ju trasig annars hade vi skickat ett kort vi med. God Fortsättning!
Kram Fia