söndag, december 17, 2006

Sockermonstret är tilbaka

Tydligen har det varit problem att kommentera på min blogg så jag skriver här en tjuvlyssnarfavorit från min kommis Linda:

"Talar först, tänker Zen"
(Kille 20+ med asiatiskt ursprung står i bankomatkön bakom kvinna 40+ som håller på att ta ut pengar. När kvinnan är klar vänder hon sig om för att gå och krockar nästan med kille 20+.) Kvinna 40+: Oj en kines!


Idag har jag bakat fudge- jo jag vet att jag skrev att jag inte skulle göra julgodis men nu är det så att pga dålig livsföring, slarv mm så har sockermonstret tagit över min kropp igen. För er som inte vet så har jag varit duktig med sk LCHF kost sen i augusti... alltså skippat all form av kolhydrater och bara ätit fett och proteiner istället. Jag har gått ner i vikt och mått jättebra.
När vi åkte till Thailand så var det svårt att hålla sig till strikt sån kost pga alldeles för många frestelser och ursäkter... och när jag kom hem så var det så nära jul så det var svårt att riktigt orka "ta tag" i den biten.
Jag satsar på att starta om den 2a januari 2007. Så det har slunkit ner en och annan kolhydrat mao och idag sjönk jag så lågt att jag bakade fudge.... och god vart den men jag fattar inte varför den bara går sönder när jag skär den ibitar.....
så om ni kommer och fikar så vet ni att ni blir bjudna på väldigt god men trasig fudge.

Vi har inte så stressigt nu som alla andra verkar ha inför julen... det beror väl på att vi inte ska hålla i julafton och inte heller ha släktingar på besök. Vi har förmånen att åka runt till dukat bord istället. Det är jätteskönt men jag saknar lite liv och rörelse och att folk tar en tur och hälsar på som man gjorde förr. Jag GILLAR ATT FÅ FRÄMMANDE!!!! Så ni vet ;-)


Och min älskade make spacklar och grejar så vi snart får flytta in i vårt nya sovrum.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Äh, när det är jultider ska man inte tänka på kropen/vikten. Ta tag i det sen. Och jag skyller på att det är bättre att ha lite extra fläsk på vintern - då slipper man frysa ju. Puss.

Mill sa...

Åh, fudge! Det låter urgott! Och jag håller med Kerstin. Ingen idé att "spara in" i dessa tider!

Maria sa...

Ni är så gulliga och jag hatar ju att frysa så jag går på er linje.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag har också börjat äta socker igen! Fast jag har inte gjort nåt julgodis. Men jösses vad sugen jag blev på limetryffel!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Förresten: YES! Det går att kommentera! Väldigt frustrerande när inte det funkar.

Haha, den där kinesen... undrar vad det är med min humor som tycker att den tjuvlyssningen är så VANVETTIGT rolig! :-D