söndag, februari 04, 2007

Missade jag nått?

Jag som annars är bänkad inför varje melodifestival-deltävling var "tvungen" att låta min familj se första delen utan mig så jag undrar förtvivlat om jag missade nått bra???? Jag har givetvis läst kvällstidningarna så jag vet ungefär hur snacket har gått men har ju inte hört låtarna så jag är lite desperat.
Anledningen till min frånvaro från Tv-soffan igår var som jag tidigare skrivit, att jag och ett gäng åkte till Haparanda för att se CAROLA på turnépremiären i Aspenhallen. Vilket event! Min väninna J hade fixat VIP-biljetter till vanligt pris (hon är mycket duktig på att fixa bra priser och sånt) så vi kom dit i god tid och deltog i minglet där vi fick förtära alkolholhaltig dryck och en smörgås med norrländskt snitt inna resten av publiken släpptes in.
När så äntligen CAROLA kom in på scenen efter lite uppvärmning av hennes doatjej mm så var det en nystylad och klart "kvinnligare" Carola vi fick se. Borta var hårsvallet, hårförlängningarna , klädbytena och det schlagerdiviga manér hon körde med 2006. Nu var det mer plain and simple och några nya låtar i mer country/Jill Jonsson-stil, ett potpuri av gamla slagdängor, och så några starka nummer som "Genom eld" och "Evighet". Som den mogna kvinna jag är så uppskattade jag den "nya" Carola och då menar jag främst nya stilen - låtarna måste jag lyssna mer på för att kunna bedöma. Den lite fartigare låten som doatjejen hade skrivit åt C var väldigt bra och lär höras i etern snart.
Men om vi då ska säga nått negativt så vill jag klaga på publiken- asså va pinsamt det var när man efter halva konserten började höra ett allt högre sorl ifrån bakre delen av lokalen. T.om Carola hörde och besvärades av det men kunde ju inte ropa- Ursäkta, kan ni var tysta! Vi försöker ha en konsert här!! utan fick snällt försöka få den sorlande klungan att lyssna till texten och bla bla bla. Alltså hallå folk- bara för att baren är öppen så betyder det inte att det är en jädra PUB. Lite synd om C var det faktiskt- och pinsamt för oss norrlänningar.

Idag har det varit fullt upp med kyrobesök på fm eftersom 5åringarna skulle få sin barnens bibel. E sjöng också i kör och det var kul att se. Sen kaffe i församlingshemmet, bilfärd mot Boden, lunch på Max och sen bad på NORDPOOLEN.
Efter 2 timmar med strömkanal, vattenrutchbanor och annat skoj så var vi rätt möra och har nu kommit hem, lagat mat, skottat snö och lagt våra barn. Nu ska mamman äntligen få sitta med sin kaffe en stund och sappa på tvn. En bra helg.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag såg inte heller melodifestivalen. Vi gick på bio!