fredag, december 02, 2005

Fredagsmys

Har fått ett glas vin eller 2 rättare sagt eftersom J spillde ut det första. Hon är så DUKTIG på att klättra och det glömmer vi ibland....
Det är -20 grader ute och har varit det i 2 dagar. Landskapet är så snyggt med alla snötyngda träd och när man kör efter "vår" väg ser det helt juliskt ut. Men det är bistert att vistas ute, ta in ved, lyfta in barn och matkassar från bilen etc. Brr man vill helst bara stänga om sig och stanna inne och bara elda i kaminen.
Men vi har bl a varit till mina föräldrar och hälsat på, mamma har barnvaktat medans jag gjort lite julklappsinköp. Ovärdeligt.
Idag började sista momentet i Sociologi A vilket består av ett 2 poängs seminarium i Giddens och sen en 3-poängsuppsats som vi kan skriva själva eller i grupp. Så vi kommer att ha mycket självstudie/skrivtid under jul och det låter helt underbart. Vi funderar på att skriva ihop... M,A och jag för det har funkat så bra hittils. Vi har hittat ett sätt som funkar med mycket mailkontakt. Lungt.
Barnen var hos moster och kusin T under tiden som jag var i skolan. J har varit rätt så hårdhänt med lilla T som är 6mån yngre... när jag lämnade dem såg jag hur J lixom tog ett struptag på T- i all vänlmening förstås men jag tror inte T var så glad. Sen när jag kom tillbaka åt vi lunch i hop och jag fick sitta i deras trapp en bra stund eftersom J bara skulle gå upp och ner i den typ 10 000 gånger... det är rart med barn.
Men nu håller min sambo på att laga mat: ungsrostad potatis och grönsaker med rosmarin och cremefraiche stuvade svartrötter med stekt oxfilé. Det låter väl gott!!! Så ska man väl döa framför Tvn...repris av 100 Höjdare kommer att konkurrera med IDOL... jag håller på Agnes..... eller på Sebastian...... vet inte- de är bra båda så det spelar ingen roll.

Ha en härligt mysigt gosig och varm helg/M

Inga kommentarer: