måndag, december 26, 2005

Julen är över

Annandag- massor om tsunamikatastrofen överallt. Jag tänkter på alla människor som minst nära och kära. Fast det gått ett år så är det ofattbart att det hänt. Det är så stort och svårt och mäktigt. Men jag har inte mist någon och jag var inte där men tänkter ändå och blir berörd av allas historier. Hur går man vidare? Hur klarar man att leva utan sina barn?

Julen har varit bra, vi har firat 2 ggr... först julafton hos svärföräldrarna med god mat, tomte, klappar och glögg. Sen hos mina föräldrar med bror och hans familj och min mormor. Och även där god mat och klappar. Jag har fått så mycket bra paket av tomten; Smycke av märket SNÖ of Sweden, gångstavar, termos, badrumsmatta, handdukar, plastmatta till köket, tvättkorg mm. E som är 4 fick massor av leksaker; Barbie pegasus, My little pony, sminkhuvud, lego, prinsesskrona mm. J som är 1,5 år är mest intresserad av vad storasyrran leker med men hon fick fina kläder, en hund, gitarr, böcker mm.
Jag älskar att ge och få paket. Så är det- barnsligt men sant.

Och nu har vi ätit julmat i 3 dagar. Det är jättegott men nu känner jag att det räcker med sånt för ett tag.
Och det verkar som om alla har kylarna fulla med rester än, så vi kan väl enas om att vi inte behöver laga lika mycket till nästa år. ;-)

Iveckan är vi lediga hela familjen- hoppas vi kan vara ute mycket och åka pulka och gå på promenader.
God fortsättning...

Inga kommentarer: