onsdag, december 06, 2006

Härmapa

Jag har ju en ganska spretig blogg- skriver om lite av varje och kan inte riktigt bestämma mig för vilket ämne jag ska hålla mig till. Det är så typiskt mig- jag kan uppbåda energi och intresse för ett visst ämne men bara till 60-70%.
Nu har jag hittat 2 goda vänner som bloggar och har inspirerats av Kerstin som är en riktig fashionista och har säkert flera hundra läsare eftersom hon får ca 100 kommentarer per dag.
Linda är min andra kompis som skriver om trädgård och inredning främst och fotar jättefina bilder av sina blommor, trädgårdsprojekt mm.

Som sagt - inspirerats har jag så nu har jag varit runt med kameran och fotat mina nyförvärv- är jag en shoppanista eller vad tyder detta på?

Detta är mina nya polare på klädfronten- jag undviker att posa själv eftersom jag både är gammal och ful ;-)








Duvblå tröja med paljetter i ringningen- Peppercorn 249:-


Svart polo med skärp från Smart 249:-

och mina dojor- nu vill jag bli bjuden på fest!:

Wedins 699:-

Jag vet att det inte är så flärdigt som man skulle önska. Det är lixom mer en budgetvariant- som att shoppa på Coop istället för designerplagg.

Så lite inredning:




Ikealyktor och så satte jag valnötter i adventsstaken istället för mossa. Kreativt eller?




Satte även upp en ljusslinga ute idag men fick inte med den på bild så det får vara. Men måste säga att eftersom snön äntligen kom idag så blev jag lite mer sugen på att jula till det hemma-härligt!

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Heja vad kul att se - vad mysigt du har hemma. Men det blev jag absolut inte överraskad över. Gillar också polon med skärpet. Är det från en butik i Luleå? PUSS.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Heja heja! Marias home & garden & fashion & allting annat viktigt i livet. Eller nåt :-D
Skitsnygga skor! Jag tycker det är coolt när man hittar snygga skor och kläder billigt! Jag skulle jättegärna se mer bilder från erat mysiga hus. Och hur ser det nya sovrummet ut?! Ha en skön fredag. Jesus. Nu fick jag plötsligt en flashback från fredagarna vi hade på jobbet ihop! Det var tider!

Maria sa...

Linda: ja tänk- vi hade ganska mysigt ibland. Goda frukostar minns jag...
Ska fota mer från hemmet när sovrummet är färdigt. I promise.