tisdag, december 05, 2006

IKEA

Ni som bor i södra Sverige kanske inte förstår vilken grej det är att vi fått IKEA hit till Norrbotten. Det är stort- man talar om Ikea effekten och det syns lite varstans i form av öppnandet av nya affäer, nybyggnationer av bostäder men kanske också en miskad handel på ställen som centrala Luleå etc.
Just nu är det karavaner efter E4an varje dag och de scener som utspelat sig utanför och inne på Ikea isamband med öppnandet har varit sanslösa.

Så idag var det premiär för mamma och mig. För mor var det första Ikeabesöket någonsin. Vi shoppade loss i 2 timmar ungefär och sen gick vi på ett fik i Haparanda och åt en baguette och drack kaffe. Vi har fyndat lampor, skohorn, ljus och annat smått och gott. Många saker av det vi tänkt köpa var dock slut men man hittade annat att lägga pengarna på istället. Så nu är man lite slut i rutan-ikeaeffekten kommer att göra att jag sover gott inatt.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Hej sötaste du. Nu äntligen har jag tagit mig vidare från skvallerträsket. Hurra. Och du - va kul att IKEA har öppnat. Ska upp över jul - kanske tar bilen en sväng och tittar in på IKEA. Kram.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Oj vad jag önskade ett Ikea när jag pluggade och bodde i Luleå. Man fick ju ibland vänta i månader på sina postorderköp!!!