tisdag, januari 16, 2007

Bara lite nonsens

Måste få kopiera från Tjuvlyssnat igen. Jag bara känner för mamman och har faktiskt "hotat" mina barn på samma vis någongång då man får slut på kloka och pedagogiskt riktiga argument:

En liten pojke sitter ensam och sover i tunnelbanan och tre rockare ~19, sätter sig brevid honom. Efter ett tag kommer den lille pojkens mamma fram.Mamman: Det är dags att vakna, vi ska av nästa.Pojken: Men jag vilar!Mamman: Men då lämnar vi dig här med de här killarna då...Pojken (sovandes): Mm...Mamman: Okej! (Vänder sig mot rockarna.) Det här är Marcus, 3 år, jag hoppas det är okej att han stannar här med er!Marcus börjar gråta och springer iväg. Ett tag efter går de av, men de tre rockarna sitter fortfarande kvar.Rockare 1: Det var ju tur att han inte stannade med oss, jag hade liksom inte velat dra runt med honom hela dagen...



Appropå Golden Globe-galan så vill jag gärna se Dreamgirls på bio så när den kommer hit kan ni lita på att jag går och ser den och det går bra att haka på. Jag älskar den typen av musikfilmer som bygger på verkliga händelser och personer. Filmen om Tina Turner - Whats love got to do with it är en av mina favoriter. Jag kan se den om och om igen för att musiken är så bra.

Värsta snöyran här idag- har varit upp till byn men höll på att köra fast med bilen flera gånger. Bäst att hålla sig hemma...
På Torsdag börjar Psykologi C så just nu har jag lite ledigt. Lovade min man att röja i bodan men har inte kommit mig för än- jag är lite lat. Tror att jag ska lyssna på Kropp och själ via webradion istället...

Inga kommentarer: