söndag, januari 14, 2007

Länktips och sånt

Har surfat runt på bloggarna i mina Favoriter och därmed kommit mig för att anmäla mig till donationsregistret, på Klotet 2007s uppmaning. Det tog 3 sekunder typ.
På en annan blogg hittade jag info om ett nätverk som kallar sig Freecycle och som innebär att man återvinner grejor man inte behöver genom att ge bort dem till andra i nätverket som är ibehov av just den prylen. Det är inte förenat med ngt köp eller kostnad utan bara ett sätt att återvinna saker istället för att köpa nytt. Det lät fiffigt. Tyvärr finns inte så många såna sammanslutningar i Sverige än men jag kan tänka mig att det kommer fler eftersom klimatmedvetenheten växer sig starkare runt om i Sverige och världen.

Annars kan jag berätta att middagen igår vart lyckad. Karrén blev hur smarrig som helst och kakan till efterrätt var inte dum den heller- tom barnen tyckte om den. Vi drack gott rött vin och surrade medan barnen levde rövare och dansade till ACDC...

Jag har en fundering: tycker ni jag ska klippa page eller behålla mitt uppklippta långa hår? Jag ska nämligen till frissan och kan inte bestämma mig. Jag gillar ju långt hår för att man kan få undan det i svans men är samtidigt lite less på min "hårman" men också rädd att jag ska misstrivas i page för sist jag hade klippt det så grät jag.

1 kommentar:

Kerstin sa...

Jag klippte ju som sagt page. Pagen ångrar jag inte - men luggen. Jag har nu bestämt mig för att spara långt hår igen. Det är så klurigt det där med klippbeslut - känn efter i hjärtat :) Kram.