tisdag, mars 27, 2007

Sk*t också

Nu ropas det i media att Atkins leder till för tidig död. Bara så ni vet så äter jag inte enligt Atkins och studien handlar inte ens om Atkins- det är bara att media har dragit pararellen med proteinrik kost och Atkins. Jag äter LOWCARB-HIGHFAT och äter alltså normal del protein men mer fett en traditionell kosthållning förespråkar. Jag äter inte mer kalorier än andra utan mellan 1400-1800 kcal per dag men inga kolhydrater.
Men man blir trött på alla dessa studier som media väljer att feltolka- det är så lätt att manipulera med statistik. Det finns många motreaktioner att läsa på bloggar och nyhetssidor för den som är intresserad.
Tyvärr är det ju så att jag inte går ner nått i vikt just nu och det är främst för att jag ramlar över kolhydrater på helgerna som bara tvingar sig i min mun...våffeldagar, semlor och kalas... men annars så skulle jag vara smal som en sticka- jag lovar. Men jag slutar inte äta på detta sätt för jag mår iövrigt väldigt bra som jag berättat om tidigare. Jag försöker må bra/ tänka på min hälsa och inte bara på vikten av vikt.... om ni förstår.
Tips ang fettet: Imorgon Onsdag 28/3 21:30, SVT2 tar programmet Vetenskapsmagasinet upp fet mat. De reflekterar över kostråden, fetmaepidemin och ny svensk forskning enligt vilken mättat fett inte är farligt. Ska definitivt titta... få se om deras rön har vetenskaplig grund eller om siffrorna är ihopblandade där också...

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Aj då, jag glömde och såg Grey´s Anatomy istället.