måndag, december 12, 2005

Måndag igen!!

Ah nu är det inte långt kvar till jul!! Det går så fort och särskillt helgerna som far förbi med ljusets hastighet. Jag har ju som sagt redan handlat mina julklappar så på den fronten är jag lugn men jag har inte bakat en endaste liten kaka och jag har en hel uppsats att skriva så lite stress känner jag i maggropen minsann.

Från att ha varit underbart juligt ute med snötyngda träd så är det nu flera plusgrader och all snö packas och blir till vatten och mina ljuslyktor förintas på min bro.

Helgen har förflytit lungt. Fredags mys, Lördags stök och och fix. Mor och far tittade förbi och sen fick jag en väninna med sina barn på middag medans R var på herrmiddag. De hade tomteluvor och badade nakna ute i badtunna. Tänk vilken syn!!!
Jag och min väninna hade det mysigt men totalt kaos med barnen som härjade och levde rövare ;-)
Men när de små liven somnat fick vi sitta i lugn och ro och sippa på vårt vin och det var toppen.

Igår var vi till andra bekanta i byn och drack glögg och åt jättegod knäck. Jag ska inte göra julgodis iår trots att jag tycker det är så kul, av den andledningen att det bara är jag som äter det och jag behöver inte mer från den delen av kostcirkeln.

Inga kommentarer: