söndag, januari 07, 2007

Köpfest?

Har ikväll hittat fler intressanta bloggar som jag måste lägga in när jag får tid att städa upp bland mina länkar i marginalen. Nu ska jag dock gå och sova så jag är pigg och utvilad till morgondagens 6-timmars tenta i arbetsrätt.

Men tills dess tipsar jag om denna artikel som jag hittade via en blogg och så tycker jag att vi alla ska fundera på ett nytt ord som ska förklara den typen av människa som börjar anamma rörelsen som växer fram just nu om köpstopp, miljötänk och livskvalitet.
Inte fashionista utan en...?

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh, lycka till på tentan. Och självfallet passar jag på att önska ett gott nytt år. Puss.

Anonym sa...

Tanx darling

Lindas trädgårdsblogg sa...

Intressant artikel! Jag ska grunna på ett bra ord, kommer inte på nåt nu.

Lindas trädgårdsblogg sa...

PS. Nu när jag gått genom en massa av mina saker inser jag ju att ju mer man har desto mer "deprimerad" blir man ju. I af så tar det längre tid att gå genom sina grejer ju mer man har och man blir bekymrad över var man ska ha allt. Kan inte riktigt förklara vad jag menar. Jag borde läsa den där boken Rensa i röran i alla fall!

Anonym sa...

Jo jag känner igen vad du beskriver. Vi har ju ett helt hus till med grejor på gården och jag vet att vi är långt i från värst... de som är i våra föräldrars ålder... de har FLERA hus för att förvara allt....och flera frysar så de kan lagra mat.