måndag, januari 22, 2007

Uppdate namnförslag

Som uppmärksamma läsare minns så hade jag en liten tävling för ett tag sen då jag uppmanade er att komma på ett ord som skulle symbolisera den miljömedvetne personen som motsats till den modemedvetne som kallas Fashionista. Nu har Suss kommit med det vinnande bidraget:
Trumvirvel.....
P l a n e t i s t a
Juryns motivering: Ordet planetista beskriver på ett bra sätt den person som med sin livsstil gör medvetna val för att inte tära på miljön och som värnar om en hållbar utveckling.

Jag har även blivit omnämnd i en annan blogg för att jag mailade ICA *stolt*.



4 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

"Planetista" *suger på namnet* Det funkar!

Anonym sa...

hej! jag surfar runt lite och letar efter bloggande beteendevetare och så hittade jag dig. läs gärna min blogg!

Bett R World sa...

Vilket bra ord!!

Bett R World sa...

Jag tror jag lånar ordet "Planetista" - hoppas det är okej att inspireras (ordet finns redan i andra sammanhang om man googlar det, men jag tycker det är jättebra). Under en tid har jag tänkt starta en blogg-klubb där alla bloggare som vill får vara med och förbättra världen... så ordet kommer väl tillpass. Jag ruvar på det lite till och sen lägger jag upp information om klubben på Klotet 2007.